Publikationen

Wer Wissen teilt, weiß am Ende nicht weniger, sondern mehr. Deshalb machen wir unser Know-how aus den unterschiedlichsten Branchen öffentlich zugänglich. Konkrete Kundenprojekte sind und bleiben jedoch Vertrauenssache.

Neueste Publikationen

  • Article
  • 08. Oktober 2016
  • What Makes Family Businesses in Emerging Markets So Different?
  • Vikram Bhalla, Christian Orglmeister, Dean Tong
  • Many of the largest, fastest growing, and most ambitious companies in emerging markets are family businesses. Instead of modeling themselves on their developed-market counterparts—which take a more conservative approach to performance—family businesses in emerging markets must recognize and build on their distinctive strengths.
  • Lesen Sie mehr
  • Focus
  • 27. September 2016
  • Tapping into the Transformative Power of Service 4.0
  • Olaf Rehse, Stefan Hoffmann, Christoph Kosanke
  • Advances in technology now allow companies to offer proactive, customized services and to deliver them through multiple channels and shared, open infrastructures. Companies that take advantage of these innovations can benefit from new opportunities, such as substantial cost savings and improved customer satisfaction.
  • Lesen Sie mehr
  • Focus
  • 22. September 2016
  • Digital or Die: The Choice for Luxury Brands
  • Olivier Abtan, Christine Barton, Federico Bonelli, Hannes Gurzki, Antonella Mei-Pochtler, Nicola Pianon, Miki Tsusaka
  • Nearly six out of ten luxury sales are digitally influenced—whether brands are ready or not. And 80% of luxury consumers (including older shoppers) now want omnichannel experiences. The implication: brands must catch up with fast-changing consumer expectations and shift to a digital mindset.
  • Lesen Sie mehr

Publikationssuche

  • * Please select an Industry
  • * Please select a Capability
  • * Please select Practice Area Type
  • Los

Keywordsuche:

Geben Sie ein Keyword ein, um unsere Publikationsdatenbank zu durchsuchen

BCG auf XING

button-xing75x75 Aktuelle Neuigkeiten und interessante Stellenangebote auf unserem Profil. WEITER

TED

Das Tempo von Veränderungen wächst – wie Unternehmen Widerstände in Chancen verwandeln können, zeigen unsere TED@BCG-Videos. Weiter

Shaping the Future. Together.

Wir verstehen uns als "Motor des Wandels" – für unsere Kunden, unsere Mitarbeiter und die Gesellschaft insgesamt. Weiter

BCG-Büros

GlobeBCG hat mehr
als 80 Büros
in 48 Ländern. Weiter

Entwicklungs-möglichkeiten bei BCG

Bei uns können Sie schnell große Schritte machen. Weiter